יצירת ספר אינטראקטיבי - חלק 37 - סיכום, ראשי פרקים, ומסקנות


יריב 13/02/2014 (נערך לאחרונה ב-11/12/2019)


 

 

לפני כמה חודשים טובים החלטתי ללמוד כיצד לפתח אפליקציות למכשירים ניידים כיוון שרציתי לממש איזה רעיון שחשבתי עליו.
שיתפתי אתכם בתהליך הלמידה מתחילתו - גיבוש הרעיון, איורים, כלי הפיתוח, ועד לסופו - העלאת האפליקציה לחנויות השונות.
התקבל מדריך שנותן בסיס טוב לדעתי למפתחים בתחילת דרכם.

קובץ apk להתקנה על אנדרואיד:

מסקנות:
  • לא צריך לזנוח את הפלטפורמות של מיקרוסופט.
    העליתי את האפליקציה לחנות הרשמית של אנדרואיד - נכון להיום היא הורדה משם 66 פעמים ואת רוב המורידים ככל הנראה אני מכיר באופן אישי  :-)
    בניתי גם גרסאת מיקרוסופט והעליתי לחנות לא רשמית - נכון להיום היא הורדה 850 פעמים שזה בערך פי 13 מאנדרואיד.
  • פיתוח בעזרת PhoneGap מקצר כנראה תהליכים אבל לא תמיד המעבר חלק בין פלטפורמות הפיתוח וידרוש התאמות שונות, בייחוד אם מורכבות האפליקציה גדולה.
  • תהיו מודעים לתרבות הצריכה והביקורות אם אתם מכוונים לאפליקציה מסחרית.
    ישנם אתרי דירוג ובלוגרים שעטים על כל מה שחדש בחנויות. הביקורות חדות ועשויות להיות אכזריות, אם לא ברור ממבט ראשון מה מטרת האפליקציה והסיפוק לא מיידי, כמו במקרה של האפליקציה שלי שמטרתה היא רק הדגמה לצורך מדריך בניית האפליקציות, יש לצפות לציון לא מזהיר. ציון לא טוב בייחוד בתחילת דרכה של האפליקציה עשוי להיות לא בריא להצלחתה בהמשך.
    אני חושב שהציון שהאפליקציה שלי קיבלה מכותבת צעירה זו הוא הנמוך ביותר שאי פעם חילקה  :-)
  • אייקון האפליקציה והממשק חייבים להיות מקצועיים.
    מסקנה זו נובעת לא באופן ישיר מהמדריך אלא מתוך בחינת האפליקציות בחנות של גוגל.
    ישנן הרבה אפליקציות דומות בתפקוד, מי שמורדת יותר היא זו שבעלת האייקון המלוטש יותר.
    זוהי לא מסקנה סטטיסטית אך אתם מוזמנים לבדוק את זה בעצמכם.
  • שיווק.
    גם אם לדעתי המדריך שכתבתי טוב ומועיל, ונכון לכתיבתו לדעתי היה גם בין הבודדים ברשת שהסביר את התהליך מתחילתו ועד סופו, עדיין הוא לא היה הצלחה גדולה (אולי גם בגלל שהוא כתוב בעברית) וכך גם האפליקציה.
    אם אין תקציב שיווק משמעותי אז תחשבו על דרכים יצירתיות לשווק לבד.
עם סיום המדריך התחלתי לעבוד על אפליקציה משלי, די מורכבת, אך אני שמח לציין שהידע שהרווחתי מבניית המדריך היה לי לעזר רב.
את הגרסא הראשונה בניתי לטאבלטים של מיקרוסופט מתוך המסקנות לעיל.
מסקנות נוספות מתוך האפליקציה הזו הן:
  • הערכת זמנים.
    כלל אצבע, בייחוד שאין נסיון רב בתחום, הוא להכפיל את הזמן המוערך בערך פי 3. גרסא ראשונה עובדת היתה בידי כבר אחרי חודשיים נטו, סגירת פינות ותיקוני באגים יכולה לקחת בערך זמן זהה ואף יותר.
  • שיתופי פעולה.
    אני חיפשתי מאיירים. תבדקו קודם כל טווחי מחירים בפורומים ואתרים העוסקים בתחום. אני מאוד הופתעתי מהמחיר כיוון שלא ביצעתי תחקיר מוקדם.
    דבר נוסף הוא שכולם בני אדם, גם הידועים והמפורסמים בתחומים השונים לרוב תקשורתיים ונחמדים גם כשהם לא פנויים או מעוניינים בעבודה.
  • שיתופי פעולה והערכת זמנים.
    האפליקציה החדשה שאני כרגע שוקד על סיומה מוכוונת להצלחה מסחרית, לכן פניתי לגורמים מקצועיים נבחרים (במקרה הזה מאיירים מוכשרים) כדי שהתוצאה תהיה איכותית (זה סוג של חוברת צביעה עם טוויסט  ;-)  )
    תהליך הבחירה, זמני התגובה של המאיירים (אני חושב שזה מתארך גם כיוון שאני לא דמות ידועה או הוצאת ספרים גדולה), משאים ומתנים, ביטולים, ולוחות הזמנים של המאיירים (במיוחד הידועים יותר עמוסים מאוד).
    אצלי למשל כל התהליך הזה יקח בערך חצי שנה!
  • אל תבנו על הצלחה.
    מסקנה זו נובעת מתוך אפליקציות אחרות שעשיתי, במיוחד כאשר האפליקציה לא חינמית.
    תניעו דברים מתוך הנאה ולא מתוך ציפייה לרווח. לא כל דבר נמדד בכסף.
האפליקציה החדשה לכשתפורסם תתווסף לדף הזה. אתם מוזמנים להוריד ולכתוב ביקורות חיוביות בלבד  :-)


ראשי פרקים:

 

         






תגובות

 



הגב/הגיבי לרשומה:

שם
 

תוכן התגובה                                                 


  Skip Navigation Links







אלא אם צויין אחרת בגוף המאמר התוכן חופשי להפצה תחת רשיון ייחוס 3.0 לא מותאם של Creative Commons.

Created by yarriva.com