יצירת ספר אינטראקטיבי - חלק 2 - יובש יצירתי


יריב 20/05/2012 (נערך לאחרונה ב-08/01/2013)


 

 

כתיבת העלילה היא לא דבר פשוט כל כך, אני מתחיל להבין את המושג "יובש יצירתי"..  :-)

עד כה אני יודע מה המסר הכללי שאני רוצה להעביר, יש כמה נקודות חשובות שאני רוצה להתעכב עליהן, אני יודע מה אני רוצה שיופיע קודם ומה בסוף, אך זה לא מספיק כדי להתחיל לבנות סצינות.


אני מנסה לחשוב גם מחוץ למסגרת שולחן העבודה והמחשב על הפרויקט ודרכים להעברת המסרים.

כלי כתיבה זמינים זה דבר חשוב ללכידת רעיונות מיד כשהם מופיעים, אחרת, לפחות אצלי, הם הולכים לאיבוד בנבכי המוח.

כדאי מאוד לרשום, גם את הדברים שנראים כרגע מטופשים, לאחר מכן אפשר לפתח אותם למשהו אחר או למחוק, בשלב ראשון צריך לאסוף קצת נפח ולא לבהות בייאוש במסך ריק.


כיוון שמתוך עצמי כרגע לא נובעים רעיונות חדשים, הצעדים המועילים והמקדמים שאני אנקוט הם:

1. תחקיר - לנושא הכללי יש אחיזה במציאות, יש המון חומר שאני יכול לאסוף כדי להבין את הרקע. אני לא אחפש את הכיוונים הספרותיים והאמנותיים כדי בינתיים לא להיות מושפע מרעיונות, אלא אני אנסה להבין את הבסיס ההיסטורי והמדעי לנושא.

2. בנותי - כמו שציינתי בחלק הראשון, רציתי להעביר מסר חינוכי, הכל התחיל מאיזו שטות ששמעתי מהן שכנראה הועברה מתוך המסגרת החינוכית. אני אנסה לשוחח איתן (זה תמיד מומלץ) ולנסות להבין מניין נובעות התפיסות, האם יש עוד תפיסות מוטעות ומה השאלות שיש להן, כמו כן אני אנסה להבין את עומק הפרטים והמושגים אותם ילדים יכולים להבין, ואני אנסה לכוון גבוה יותר - ילדים לפעמים מפתיעים אותי ברמת התפיסה והחדות שלהם.



מטבע הדברים כשעובדים מהבית (יש לי משרה חלקית מהבית, הזמן הפנוי בא לאחר שהמשימות הקיומיות הושלמו), זמן הוא דבר חמקמק, צריך להשלים גם עם ימים בהם היעילות נמוכה יותר וצפוי שיקרו גם דברים לא צפויים.




<-- חלק 1                                                                                                                                                           חלק 3 -->

 

         






תגובות

 

שםתאריךתוכן התגובה
ritcha5/20/2012 12:53:01 PMזה לא פשוט בכלל לכתוב, אבל העיקר הוא לא להתייאש. כישלון הוא לא כשלא מצליחים אלא כשלא מנסים. לי נראה שבסוף יצא משהו.



הגב/הגיבי לרשומה:

שם
 

תוכן התגובה                                                 


  Skip Navigation Links







אלא אם צויין אחרת בגוף המאמר התוכן חופשי להפצה תחת
רשיון ייחוס 3.0 לא מותאם של Creative Commons.